Wednesday, May 16, 2007

All Hail The King Of Beasts

This is a follow up piece to what I wrote previously here.

I was really nauseated to see the spectacle in Langkawi yesterday.

There they were our bunch of so-called “leaders” ( Read: yellow-livered spineless, gutless morons), bowing and scraping and forsaking all dignity and pride to kow tow to the Lion.

There was the AP queen, her rouge covered lips stretched from ear to ear, in an eager beaver smile that revealed expensively shined teeth, glittering against the television floodlights. There was the father of all ingrates,the Northern MB, head bobbing up and down as though on a spring… desperately trying to be seen by the boss. This is after all, a typical Half Past Six affair… you must show eager support of your boss and you must be SEEN or you will be forgotten. And this is especially important when you have a sleeping FIL as a leader… dah lah he’s seldom awake… bila-bila dia sedar tu, baik you tunjuk muka…

And there was The Minister of Taxis, also sporting a grotesque smile, almost climaxing at YDP’s acknowledgement of him. And who was that young boy behind him…? Oh wait… my mistake… it’s Miss Sports…all happy happy smiley smiley… why not?The lion is in town!

And what were they (Half Past Sixers) all there for…? To give away yet another piece of our pride and dignity.

Dan disinilah begitu banyak persoalan dan kebimbangan menggangu perasaan kita. Apa perlunya perbincangan diadakan dengan Singa Pura-pura tentang pembangunan wilayah Iskandar (SJER)??... Siapa Singa pura-pura ni untuk melibatkan diri dalam hal ehwal pembangunan negara kita??... Mengapa perlu ditubuhkan jawatankuasa yang membabitkan singapura?? Mengapa perlu adanya jawatankuasa untuk kerjasama antara Malaysia dan Singapura dalam urusan membangunkan WILAYAH KITA SENDIRI?

Tanya lah kepada diri sendiri wahai kerajaan Half Past Six, apabila kita membuat rundingan dengan singa pura-pura, siapakah yang lebih lengkap bersedia dan berpengalaman memutarbelitkan fakta supaya rundingan berpihak kepada mereka? Siapakah yang lebih cekap dan memiliki sumber kewangan yang lebih besar untuk membantu menjayakan sebarang usaha halus mereka menguasai negara lain? Pihak manakah yang lebih berpengaruh dengan kuasa-kuasa yahudi barat untuk membantu menyokong hujah hujah mereka??? Tak pernah kah kita fakir tentang hal ini??

Sepatutnya, walaupun Singa pura-pura dijangka akan menjadi pelabur paling besar di SJER, mereka perlu datang dengan delegasi mereka untuk memujuk rayu dan meminta kebenaran daripada kita untuk mereka melabur… BUKAN MEREKA MENJADI SEBAHAGIAN DARI BADAN YANG MENENTUKAN DASAR DAN ARAH TUJU PEMBANGUNAN WILAYAH ITU!!!!

Duhai kerajaan pimpinan kaki tidur, tidakkah kamu khuatir akan tergadainya tanah dan wilayah negara kita melalui manipulasi klausa-klausa perjanjian yang bakal ditandatangani?? Sudah lah kamu menghapuskan SEGALA syarat-syarat bagi pemilikan hartanah negara oleh pihak asing, kini kamu mengalu-alukan mereka mencadangkan pelbagai lagi ‘insentif’ bagi menggalakkan kemasukan mereka. Sedangkan kalau tak ada insentif pun mereka dah lama berminat datang ke sini... untuk melapah bumi bertuah yang kaya dengan sumber alam dan tanah tanih yang subur....Kamu menambah lagi insentif untuk makhluk seperti ini menelan bumi kita?? Tak ke bodoh nama nya ni???

God… I get so angry, even as I write this. Mana tidak YABhg Tun Mahathir jatuh sakit… melihatkan segala gala yang diusahakannya selama ini tergadai dengan begitu mudah angkara kerajaan tiga beranak.

But I guess its too late… and we Malaysians do nothing. So much more I wish to say, but I better stop. My anger is getting the better of me...
All hail the mighty King of Beasts. The Lion has made another kill.

1 comment:

Daily Nibbler said...

My thoughts exactly, er, about kowtowing to RedDot. Its like IDR was planned for RedDot.